نخستین روز جشنواره «فیلم کودک» چگونه گذشت؟/ تجربه «برخط» بودن

ساعت ۲۴-اولین روز از سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان روز گذشته در حالی سپری شد که پخش آنلاین بخش های مختلف این رویداد، تجربه ای متفاوت را برای مخاطبان و برگزارکنندگان رقم زد.سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دیروز یکشنبه ۲۷ مهرماه با برگزاری آئین افتتاحیه، اکران دو فیلم سینمایی و برگزاری نشست های رسانه ای عوامل این دو فیلم در «خانه جشنواره» و برگزاری یک پنل مجازی در حوزه «تولید مشترک» رسماً آغاز به کار کرد.
مهمترین نکته در نخستین روز برگزاری جشنواره سی وسوم فیلم کودک، که پیش تر نیز کنجکاوی هایی درباره آن وجود داشت، کیفیت اجرایی شدن ایده برگزاری مجازی بخشی از برنامه ها این رویداد بود که در گام نخست می توان نمره قبولی برای آن در نظر گرفت.
در زمینه اکران آنلاین هر سه پلتفرم معرفی شده از سوی جشنواره، از صبح دیروز و طبق برنامه از پیش اعلام شده، فیلم هایی را در دسترس کاربران خود قرار دادند که همه افراد امکان خرید و تماشای این آثار در منزل را داشتند. ترکیب فیلم های عرضه شده در این بخش البته شامل فیلم های سینمایی قدیمی، آثار خارجی و فیلم های کوتاه می شود و فیلم های جدید داستانی سینمای ایران، قرار نیست اکران برخط داشته باشند. این آثار به صورت محدود در دو «خانه جشنواره» در تهران و اصفهان روی پرده خواهند رفت.
آغاز چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان
روز گذشته اما در کنار آغاز اکران آنلاین برنامه های بخش های مختلف نیز کلید خورد. افتتاح چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران یکی از مهمترین برنامه ها بود که حوالی ساعت ۱۶ و با حضور برخی از مدعوین در مرکز ایده پردازی صبا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. این مراسم طبق اعلام به صورت زنده از بسترهای ارتباطی جشنواره سی وسوم در فضای مجازی پخش شد.
حبیب ایل بیگی مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان در قالب گزارشی که در این مراسم ارائه کرد، گفت: از ۸۴۲ اثر المپیاد ۶۴ اثر در بخش فیلم و ایده انتخاب شده اند. ۳۱ دختر و ۳۳ پسر از ۲۴ استان در این المپیاد حضور خواهند داشت. با وجود اینکه ما تا چندی پیش نسبت به برگزار شدن و نشدن این رویداد تردید داشتیم، اما استقبال بهتری به نسبت سال گذشته صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها (0)